Reedukacija psihomotorike ili terapija pokretom je metoda rada sa decom koja se zasniva na vezi između razvoja ličnosti i doživljaja telesne celovitosti i teži se sve obihvatnom razvoju.
Polazi se od razvojnih potencijala od onoga u čemu je dete dobro i postepeno se dostiže razvojni nivo. Sredstva kojima se odstvaruje razmena su dodoir i pokret. Svaki pokret i svako osećanje koje se prati imenuje se kroz proces (seo si na stolicu, uzeo si auto…… ). Izvođenje različitih pokreta doprinosi sazrevanju mozga – kroz proces učenja izgrađuje se neuronska mreža i raste broj sinapsi – rezultat je bolja organizovanost psihomotorike i viši stepen funkcionisanja deteta.
Reedukacija psihomotorike koristi deci:
- Sa smetnjama u razvoju govora i jezika i smetnja u učenju
- Sa usporenim disharmoničnim razvojem ( razvojna dishramonija )
- Sa kašnjenjem u razvoju motorike ( dispraksija )
- Sa prevazivnim razvojnim poremećajima ( autizam )
- Sa poremećajem pažnje i hiperaktivnosti
Promene se dešavaju u oblastima:
- Pokret je slobodniji i svrsishodniji
- Raste samopouzdanje deteta
- Stiče se obnavljaju, dograđuju senzomotorna iskustva važna za razvoj mišljenja, emocija, motorike, govora i jezika
- Pojmovi postaju jasniji u svesti deteta
- Kreće se od konkretnog ka apstraktnom
Opšte vežbe reedukacije i vežbe psihomotorne reedukacije:
- vežbe za doživljaj telesne celovitosti,
- vežbe za osamostavljivanje pokreta,
- vežbe za ujednačenost tonusa,
- vežbe lateralizovanosti na sebi i drugima,
- vežbe za koordinaciju pokreta,
- vežbe za kontrolu impulsivnosti.
Tretman reedukacije psihomotorike se sprovodi individualno i deo su specijalnog programa rada sa detetom.
Radno vreme
Ponedeljak – Petak 09:00-19:00 časova Subota 09:00-13:00 časovaAdresa
Samjuela Beketa 5a,Mirijevo, Beograd
Telefoni
064/193-55-53064/886-88-22